چهارشنبه, 15 شهریور 1396 ساعت 12:38

ارتباط بیمه‌ها با پنجره واحد تجارت فرامرزی الکترونیکی شد

گمرک ایران اعلام کرد: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی گمرک ایران و به منظور تسهیل فرآیند ترانزیت برای شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی، فاز اول اتصال سامانه‌های بیمه با پنجره واحد تجارت فرامرزی به بهره‌ب.

براساس این طرح در فاز اول و در نخستین گام ارتباط بیمه پاسارگاد با پنجره واحد تجارت فرامرزی از امروز الکترونیکی شد.
بر این اساس کلیه خدمات صدور بیمه‌نامه در رویه‌های مربوطه به صورت الکترونیک و غیرحضوری انجام خواهد پذیرفت.
لازم به ذکر است سایر شرکت‌های بیمه‌گذار موظف هستند تا پایان شهریور ماه نسبت به ارائه خدمات الکترونیک مذکور اقدام نمایند. در غیر این صورت از پذیرش بیمه‌نامه‌های مربوطه خودداری به عمل خواهد آمد.
پیش از این به کمک سامانه جامع گمرکی پرونده‌های کاغذی شرکت‌های بیمه‌ای جمع‌آوری و صرفاً پرونده‌های الکترونیکی در گمرک برای شرکت‌های بیمه‌ای تشکیل شده بود که با اقدام جدید کاملاً ارتباط شرکت‌های بیمه‌ای با گمرک الکترونیکی شده و صدور بیمه‌نامه هم صرفاً به صورت الکترونیکی در پنجره واحد تجارت فرامرزی امکان‌پذیر خواهد بود.
هم‌اکنون خدمات اصلی گمرک ایران به صورت اینترنتی انجام می‌شود و خدمت‌گیرندگان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرفاً از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی در سایت گمرک ایران خدمات گمرکی را دریافت نمایند.
براساس ارزیابی ستاد مرکزی سیزدهمین جشنواره شهید رجایی، گمرک ایران در میان دستگاه‌های اجرایی با کسب بالاترین امتیاز در شاخص دولت الکترونیک به دلیل پیاده‌سازی پروژه‌ها و برنامه‌های دولت الکترونیک عنوان سازمان برتر را کسب کرد و لوح سازمان برتر از سوی رئیس جمهوری به فرود عسگری سرپرست گمرک ایران اعطا شد.

خواندن 1360 دفعه
Top