دوشنبه, 22 آبان 1396 ساعت 09:30

گمرک ایران، نمونه مطلوب مکانیزاسیون و کشف تخلفات گمرکی در دنیا

دبیرکل سازمان جهانی گمرک، در دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان، ضمن معرفی گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان نمونه مطلوب در زمینه مکانیزه کردن، کشف تخلفات و اجرایی کردن مقررات، خواستار عرضه تجربیات کشورمان ...

دبیرکل سازمان جهانی گمرک، در دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان، ضمن معرفی گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان نمونه مطلوب در زمینه مکانیزه کردن، کشف تخلفات و اجرایی کردن مقررات، خواستار عرضه تجربیات کشورمان در مجمع عمومی سازمان جهانی گمرک شد.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، "کونیو میکوریا" دبیرکل سازمان جهانی گمرک پس از انجام این دیدار، که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: امروز صحبت‌های خوبی با وزیر اقتصاد ایران داشتیم و برآورد من این بود که گمرک ایران در پروژه نوسازی، بسیار موفق بوده و این برای من واقعاً خوشحال‌کننده است.
بنابراین گزارش، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد کشورمان نیز طی سخنانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت و جایگاه بالای سازمان جهانی گمرک در مناسبات اقتصادی جهان، ایران را جزو قدیمی‌ترین اعضای سازمان و همکاری و تعامل ما با آن را طی سالیان گذشته، بسیار مطلوب خواند.
وی سازمان جهانی گمرک را دارای وظایف متعدد ازجمله استانداردسازی و هماهنگ‌سازی تعرفه‌ها و داوری در موارد اختلافی پیش آمده بین کشورها و مرجع اساسی ما بین گمرکات دنیا عنوان کرد و گفت: ما در گذشته عضو کمیته‌های مختلف سازمان ازجمله کمیته حسابرسی آن بودیم و در حال حاضر نیز همکاری‌های بسیار خوبی با این سازمان داریم.
کرباسیان "کونیو میکوریا" را دبیرکلی خوب، با سابقه و بسیار متبحر در حوزه گمرک خواند و گفت: وی فرصت پیش‌رو تا برگزاری هشتمین اجلاس کشورهای عضو اکو در اسلام آباد را به بازدید از گمرکات ما و کارهای انجام شده در زمینه مکانیزاسیون خدمات گمرکی اختصاص داده است.
وزیر اقتصاد افزود: آقای میکوریا در دیدار امروز، ایران را به عنوان نمونه مطلوب در زمینه مکانیزاسیون، کشف تخلفات و اجرایی کردن مقررات و استانداردهای بین‌المللی برشمرده و خواستار عرضه تجربیات ما در مجمع عمومی سازمان جهانی گمرک در دور بعد شد.
وی گفت: با توجه به اشراف کامل و دسترسی آقای میکوریا به آمار و اطلاعات دیگر کشورها در زمینه گمرکی، ما مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات ایشان به منظور بهبود خدمات گمرکی در کشور هستیم.
کرباسیان در پاسخ به سئوالی درخصوص رتبه ایران از نظر مبارزه با تخلفات گمرکی با اشاره به ارزیابی سازمان "رایلو" وابسته با سازمان جهانی گمرک که وظیفه آن، رصد فعالیت‌های مربوط به پیگیری تخلفات گمرکی اعم از قاچاق و ورود و خروج کالاهای تقلبی و تخلفات مربوط به نقض مالکیت معنوی است، اظهار داشت: این سازمان به مدت دو سال، گمرک ایران را در رتبه دوم و در سال‌جاری به عنوان صاحب رتبه نخست معرفی کرده است.

خواندن 1255 دفعه
Top