چهارشنبه, 29 دی 1395 ساعت 16:07

کارنامه عملکرد گمرک ایران از نگاه وزیر اقتصاد

دکتر علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از تازه‌ترین قابلیت‌های سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در جمع خبرنگاران گفت: امروز تمامی عملیات‌ها در گمرک به صورت الکترونیک انجام می‌شود و ارتباط بین گمرک و سایر دستگاه‌ها در داخل سیستم و برخط است.

این اقدامات درآمدهای گمرکی را تا درصد بسیار زیادی افزایش داده است. در سال 93 که سال اول بهره‌برداری از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی بود درآمدهای گمرکی 86 درصد افزایش داشت و این روند همچنان ادامه داشته و در سال‌جاری تاکنون درآمدهای گمرکی 40 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: امروز وقتی کالا از مبدأ بارگیری می‌شود با هماهنگی‌های به عمل آمده اطلاعات مربوط به کالا در سامانه ثبت می‌شود. علاوه بر این مواردی مانند ارزش کالا،‌ به صورت پیش‌فرض در سامانه وجود دارد.
طیب‌نیا با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ترانزیت گفت: امروز هر لحظه مشخص است که کالای ترانزیتی در کدام نقطه از کشور حضور دارد و مشخص می‌شود که آیا کالا به موقع از کشور خارج می‌شود یا نه.
وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات انجام شده در این وزارتخانه درخصوص ایجاد شفافیت، بهبود محیط کسب‌وکار و تأمین منابع پایدار مالی گفت: در طی 100 روز آینده 100 عملکردبرجسته دولت برای مردم اعلام خواهد شد.
وی افزود: معرفی اقدامات صورت گرفته در گمرک ایران اولین گام در این حوزه می‌باشد.

 

خواندن 1449 دفعه
Top