سه شنبه, 26 بهمن 1395 ساعت 15:19

دکتر طیب نیا: با شفافیت اقتصادی می‌توان با قاچاق کالا مبارزه کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با شفافیت اقتصادی می‌توان با قاچاق کالا مبارزه کرد و مدرن‌سازی گمرکات یکی از اقدامات مهمی است که در پرتو شفافیت در مبارزه با قاچاق نیز انجام شده است.

دکتر طیب‌نیا ادامه داد: خوشبختانه شاهد کاهش محسوس در قاچاق هستیم و براساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار کاهش داشته‌ایم و این توجه و محصول اقداماتی است که در گمرک و دستگاه‌های مربوطه انجام شده است و امیدواریم با تداوم کار شاهد کارآمدی و افزایش شفافیت و کاهش پدیده شوم قاچاق باشیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از گمرک شهید رجایی بازدید نمود.
وی در این بازدید اظهارداشت: سامانه جامع امور گمرکی از زمان اجرا تاکنون کمک شایانی به تسهیل تجارت نموده است.
دکتر طیب‌نیا افزود: ممکن است سامانه جامع گمرک با اختلالات اندکی نیز همراه باشد ولی این نواقص در حال رفع شدن می‌باشد.
وی افزود: با توجه به آثار باقی‌مانده از تحریم‌ها و کاهش شدید قیمت نفت توانسته‌ایم با دو مشکل کسادی و تورم مقابله کنیم و امیدواریم با تلاش‌های بیشتری که صورت میگیرد بتوانیم رفاه را برای مردم کشور به ارمغان آوریم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد توسعه اقتصادی هرمزگان اظهارداشت: با توجه به اینکه این استان قطب اصلی صادرات و واردات کشور می‌باشد به‌طور طبیعی گمرکات هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بایستی اصلاحات فرآیندی در این گمرکات انجام شود.
دکتر طیب‌نیا افزود: تولیدکنندگان باید بتوانند کالا و مواد اولیه خود را با سهولت بیشتری وارد نمایند و هزینه‌های مبادله‌ای کمتری به آنها وارد شود که بتوانند کالای تولیدی را با قیمت کمتری عرضه نمایند.
وی افزود: افزایش کارایی و کارآفرینی در گمرکات از مهمترین برنامه‌هایی است که به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم و هدف مهم دیگر افزایش شفافیت و ارتقایی سلامت اداری است.
وی گفت: یک آفت اصلی که اقتصاد کشور را تهدید می‌کند پدیده قاچاق است که به تولید ملی آسیب می‌رساند و مدرن‌سازی گمرکات یکی از اقدامات مهمی است که در پرتو شفافیت مبارزه با قاچاق نیز انجام شده است.

 

 

خواندن 1309 دفعه
Top