دوشنبه, 23 اسفند 1395 ساعت 14:30

اطلاعیه گمرک در خصوص ارائه خدمات گمرکی مطلوب به مراجعین در ایام پایانی سال

مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، در راستای ارائه خدمات گمرکی مطلوب به مراجعین و تسهیل و تسریع در انجام خدمات گمرکی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
این اطلاعیه خطاب به ناظرین و مدیران گمرکات اجرایی به شرح زیر است:


1-با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و با عنایت به تغییرات احتمالی مأخذ تعرفه های گمرکی در راستای تسهیل ارائه خدمات گمرکی به خدمت گیرندگان محترم، ترخیص کالا تا پایان سال در گمرکات کشور بصورت 24 ساعته انجام خواهد گردید. همچنین در ایام نوروز گمرکات اجرایی با استقرار پرسنل کشیک به نحوی اقدام خواهند نمود که ترخیص کالاهای صادراتی و وارداتی بصورت مستمر انجام پذیرد.
2-گمرکات مستقر در مبادی ورودی و خروجی مسافری نیز با بکارگیری حداکثر نیرو بصورت شبانه روزی در خدمت به مسافرین محترم خواهند بود. ضروری است مسافرین خروجی نسبت به مطالعه قوانین کشورهای مقصد در خصوص کالاهای ممنوعه همراه مسافرآگاهی لازم داشته باشند و نسبت به رعایت مقررات مسافری در هنگام ورود به کشور نیز اقدام لازم مبذول نمایند. جهت بهره بردای مسافرین به منظور اطلاع از مقررات موصوف ،گمرک ایران نسبت به تهیه کاتالوگ  و بروشور مربوطه اقدام و در مبادی ورودی و خروجی در اختیار مسافرین محترم قرار داده است ، لذا انتظاردارد نسبت به مطالعه آن اقدام نمایند.
3-با عنایت به تبصره یک ذیل ماده 6 قانون امورگمرکی «افزایش حقوق ورودی شامل کالاهای موجود در اماکن گمرکی نیست.» همچنین با استناد به ماده 11 آئین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات، کالاهائی که سود بازرگانی آنها به موجب جدول پیوست آئین نامه یا تصویب نامه های خاصی از طرف دولت در جهت افزایش تغییر می یابد و کالاهایی که ممنوع اعلام می شود و همچنین کالاهایی که شرط ورود آنها در جهت محدودیت تغییر می کند در صورت انطباق با یکی از شرایط مندرج در بندهای ذیل ماده مذکور
و بارعایت مقررات قبل از ممنوعیت توسط دولت و یا تغییر شرط ورود و یا افزایش سود بازرگانی قابل ترخیص خواهد بود.
لازم به ذکر است نظر به اینکه کالاهای وارده به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در صورت اظهار به گمرک
و اخذ شماره ثبت (کوتاژ) به منزله ورود به قلمرو گمرکی محسوب می گردند لذا مقتضی است جهت استفاده از تسهیلات ذکر شده تا قبل از پایان سال جاری نسبت به اظهار کالاهای وارده و اخذ شماره ثبت (کوتاژ) اقدام نمایند.

 

خواندن 1330 دفعه
Top