شنبه, 17 تیر 1396 ساعت 10:52

اختلاف آماری درخصوص قاچاق میان نهادهای دولتی وجود ندارد

گمرک ایران در واکنش به خبری به نقل از خبرگزاری تسنیم با عنوان اختلاف آمار ۲ نهاد دولتی از قاچاق ته لنجی/ گمرک راست می‌گوید یا ستاد اعلام کرد: هیچ‌گونه اختلاف آماری درخصوص حجم قاچاق کالا میان گمرک و ست.


در پی انتشار خبری با عنوان «اختلاف آمار 2 نهاد دولتی از قاچاق ته‌لنجی/ گمرک درست می‌گوید یا ستاد»، در جهت تبیین و شفافیت بیشتر گمرک ایران توضیح داد:
ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طبق قانون تنها سازمان و مرجع اعلام میزان قاچاق در کشور می‌باشد که نسبت به برآورد میزان قاچاق کالای ورودی در سال 1395 اقدام نموده است. برآورد ستاد از میزان واردات تحت رویه ته‌لنجی معادل 2.3 میلیارد دلار بوده که معادل برآورد گمرک می‌باشد. لازم به ذکر است رقم منتشره در نشریه گمرک (9 میلیارد دلار) به نقل از رئیس کل گمرک ایران علاوه بر میزان واردات تحت رویه ته‌لنجی شامل سایر رویه‌ها ازجمله کوله‌بری، بازارچه‌ای، مسافری و مناطق آزاد می‌باشد.
لازم به توضیح می‌باشد بررسی و برآورد مذکور بر روی کالاهای هدف قاچاق، سایر کالاهای مجاز و مشروط، کالا‌های ممنوعه، واردات موثر به مناطق آزاد و معافیت‌ها (مسافری، ملوانی/ ته‌لنجی و کوله‌بری) انجام شده است.

خواندن 1253 دفعه
Top