دوشنبه, 19 تیر 1396 ساعت 09:00

شرکت دکتر کرباسیان در جلسه ای با حضور رؤسای گمرکات اتحادیه اروپا

سفیر نیوزیلند در بلژیک از دکتر کرباسیان رئیس کل گمرک ایران به عنوان یک کشور مهم و تأثیرگذار در تجارت جهانی دعوت کرد تا در کنار افراد مهم دیگر به بحث و تبادل‌نظر درخصوص آینده تجارت جهانی بپردازد.

سفیر نیوزیلند در بلژیک در جلسه‌ای که با دعوت از رؤسای گمرکات اتحادیه اروپا، رؤسای سازمان‌های مهم بین‌المللی ازجمله سازمان جهانی تجارت و سازمان جهانی گمرک به همراه چند کشور مهم درخصوص تجارت بین‌المللی ترتیب داده بود در اقدام جالبی به احترام ایران از دکتر کرباسیان رئیس کل گمرک ایران نیز به عنوان یک کشور مهم و تأثیرگذار در تجارت جهانی دعوت کرد تا در کنار افراد مهم دیگر به بحث و تبادل‌نظر درخصوص آینده تجارت جهانی بپردازد.
با توجه به دعوت سفیر نیوزیلند از رؤسای گمرکات کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای مهم و همچنین رؤسای سازمان‌های مهم منطقه‌ای بین‌المللی منجمله سازمان جهانی تجارت و سازمان جهانی گمرک مسائل مهمی درخصوص توسعه مناسبات بین‌المللی، گمرکی و تسهیل و توسعه تجارت در این جلسه مطرح شد.
در حاشیه این جلسه ملاقات رؤسای کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند برگزار شد و دکتر کرباسیان که در این نشست شرکت کرده بود با رئیس گمرک نیوزیلند دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار درخصوص توسعه مناسبات دوجانبه بحث و گفت‌وگو به‌عمل آمد. نکته مهم اینکه دبیرکل و معاون سازمان جهانی گمرک نیز در این جلسه حضور داشتند و بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه بحث و بحث و تبادل‌نظر شد.
شایان ذکر است دکتر کرباسیان برای شرکت در اجلاس شورای سازمان جهانی گمرک عازم بروکسل شده و مشاور امور بین‌الملل و همچنین مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک ایشان را در این سفر همراهی می‌کنند.

خواندن 1297 دفعه
Top