چهارشنبه, 18 مرداد 1396 ساعت 11:36

پیام رئیس کل گمرک ایران به مناسبت روز خبرنگار

دکتر مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران طی پیامی به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار ضمن قدردانی از زحمات و تلاش جامعه خبرنگاران به ویژه خبرنگاران حوزه گمرکی بر ضرورت افزایش همکاری و ارتباط میان گمرک و اصحا

متن پیام بدین شرح است:
" در دنیای امروز، اطلاعات به عنوان محور توسعه و یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده آن نقشی اساسی در پیشرفت جوامع و تکامل آن بازی می‌کند و به گمان من دست‌اندرکاران وسایل ارتباط جمعی حاملان اصلی این عنصر مؤثر در جهت تحقق اهداف توسعه‌ای از طریق جلب مشارکت عمومی جامعه برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های دولت هستند.
امروز مهمترین رویداد در عرصه اطلاع‌رسانی توسعه روزافزون شبکه‌های اجتماعی است که در کنار سایر امکانات و ابزارهای موجود سبب ایجاد تغییرات فاحش در زمینه تبادل اطلاعات شده است. سرعت و شتاب این تغییرات به حدی است که حتی نمی‌توان مقیاس واحدی را برای آن در نظر گرفت.
 امروز شبکه‌های اجتماعی در رقابتی فشرده دیگر ابزارهای وسایل ارتباط جمعی را کنار زده و خود جایگزین آنها شده‌اند و به طور قطع در آینده‌ای که شاید شروع آن همین فردا باشد، تکنیکی تازه و ابزاری نو برای دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات ابداع خواهد شد.
در چنین شرایطی وظایف و مسئولیت‌های انعکاس‌دهندگان رویدادها و تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یعنی خبرنگاران و گزارشگران و به طور کلی اصحاب رسانه هر روز سنگین‌تر و دشوارتر می‌شود.
گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از سازمان‌های پیشگام و پیشرو در بهره‌گیری از دستاوردهای مرتبط با فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) به ویژه در طول فعالیت دولت یازدهم، خوشبختانه ارتباط و همکاری تنگاتنگی با جامعه خبرنگاران داشته و همواره به آنان به عنوان پیام‌رسانانی صادق، حامیانی مطمئن و در عین حال منتقدانی دلسوز و امانتدار نگریسته و قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه‌شان بوده است که امیدواریم در آینده شاهد افزایش ارتباطات و همکاری‌های فی‌مابین باشیم.
فرصت را غنیمت شمرده، ضمن تبریک 17 مرداد، روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار رشید و جان برکف شهید محمود صارمی، بار دیگر مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را به همه مدیران مسئول محترم، دبیران سرویس و خبرنگاران پرتلاش به ویژه خبرنگاران حوزه گمرکی در کلیه رسانه‌های کشور ابراز داشته، توفیق روزافزون آنان را در ادامه رسالت خطیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و صحت و سلامتی‌شان را از درگاه ایزد متعال خواهانم."


                                   مسعود کرباسیان


خواندن 1301 دفعه
Top