چهارشنبه, 26 مهر 1396 ساعت 15:13

دومین نشست شورای اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در گمرک ایران برگزار شد

دومین نشست شورای اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران، سید مالک حسینی مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، هیراد حاتمی دستیار ویژ...

فرود عسگری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران ضمن تشکر و خیرمقدم در این نشست افزود: هم‌اکنون امکان دسترسی لحظه‌ای به ریزترین اطلاعات صادرات، واردات و ترانزیت به کمک بزرگ‌ترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور در گمرک فراهم شده که اطلاعات قابل انتشار این بانک اطلاعاتی براساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سایت گمرک ایران قرار داده می‌شود.
وی گفت: در عصری قرار داریم که سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالا است به طوری که این امر کار روابط عمومی‌ها را دشوارتر کرده است. اطلاع از شرح وظایف دستگاه‌ها و انعکاس به موقع اطلاعات از دیگر مواردی که روابط‌عمومی‌ها باید به آن توجه داشته باشند.
فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران گفت: گمرک از یک سامانه بسیار قوی برخوردار است. این سامانه به همت دکتر کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی از سال 92 آغاز شده و کار بسیار سختی بود. سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در سخت‌ترین رویه‌ها مثل واردات که از پیچیدگی زیادی برخوردار است و مقررات زیادی دارد اجرایی گردید.
فرود عسگری در ادامه افزود که با اجرایی شدن این سامانه حجم انبوهی از اطلاعات را تولید کردیم و در رویه‌های واردات، صادرات، ترانزیت و مبارزه با قاچاق و... یکی از کارهای بزرگی که شد حاصل این سامانه است.
وی گفت: ازجمله دستاوردهای دیگر این سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در گمرک ایران می‌باشد، که هم‌اکنون دسترسی به این اطلاعات لحظه‌ای است و ریز اطلاعات را در سامانه داریم.
رئیس کل گمرک ایران ضمن اشاره به اینکه یکی از بخش‌های درگیر درخصوص شناسایی این سامانه روابط عمومی بود، به اطلاع‌رسانی به موقع درخصوص کارکردها و قابلیت‌های این سامانه و شفاف‌سازی فرآیند انجام کار با این سامانه اشاره کرد و افزود: کارکرد روابط‌عمومی‌ها به خاطر گستردگی کار وزارت امور اقتصادی و دارایی بسیار حساس است و با توجه به اینکه عموم مردم با این وزارت در ارتباط هستند و حجم بالایی از مردم از ما خدمت می‌گیرند لذا می‌طلبد که روابط عمومی با هم ‌هم‌افزایی داشته باشند.
فرود عسگری گفت: روابط‌عمومی‌ها می‌توانند نقش مهمی در سازمان داشته باشند و به سرعت انجام تحولات در سازمان‌ها کمک کنند و سازمان را به حرکت درآورند.
رئیس کل گمرک ایران در ادامه به مزایای این نشست اشاره کرد و گفت: وقتی نقش و وظایف دستگاه‌ها را بشناسیم می‌توانیم به سازمان کمک کنیم، تأثیر این نشست‌ها را بسیار مثبت می‌دانم و از دکتر کرباسیان که این ایده را دادند تشکر می‌کنم.

خواندن 1251 دفعه
Top