بخشنامه گمرک در خصوص تعیین حداکثر یک ماه جهت رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بر اساس قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد

تاريخ: 10/3/1391

شماره بخشنامه: 24332/91/234/

بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعیین حداکثر یک ماه جهت رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بر اساس ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات گمرک جمهوری اسلامی ایران بخشنامه شماره 24332/91/234/د/2/51 مورخ 9/3/1391 را به شرح زیر اعلام نموده است:

با عنایت به اینکه طبق مفاد ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، کلیه مراحل رسیدگی و پاسخگویی به شکایات باید حداکثر ظرف یک ماه خاتمه یابد بنابراین خواهشمند است با امعان نظر به این موضوع ترتیبی اتخاذ فرمایند تا براساس زمان بندی تعیینی نسبت به اعلام پاسخ مکاتبات واستعلامهای این دفتر در ارتباط با شکایات و تقاضاها به منظور امکان ختم رسیدگی و ارائه پاسخ نهایی به متقاضی یا شاکی قبل از انقضای مهلت یک ماهه اقدام شود در غیر این صورت، چون براساس قانون مزبور عدم رسیدگی به شکایات یا عدم انعکاس موضوع به مراجع ذیصلاح یا عدم پاسخ مکتوب به شاکی در مهلت مذکور تخلف محسوب می شود لذا حسب تکلیف قانون، برای برخورد با مرتکبین این تخلف, موضوع در سلسله مراتب اداری تا بالاترین مقام دستگاه منعکس خواهد شد. مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده مدیران محترم ادارات و ناظران و مدیران محترم گمرکها خواهد بود .

Top