بخشنامه گمرک ایران در خصوص ابلاغ آئیننامه اجرایی ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان
تاريخ: 11/4/1391
شماره بخشنامه: 6134/91/234/35/
بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص ابلاغ آئیننامه اجرایی ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان
گمرک جمهوری اسلامی ایران بخشنامه شماره 6134/91/234/35/الف/2/51 مورخ 21/1/1391 را به شرح زیر اعلام نموده است:
به پیوست تصویر آئیننامه اجرایی ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان به شماره 258211/ت45338ک مورخ 28/12/1390 مبنی بر الزام کلیه دستگاهها(دستگاههای دولتی و عمومی، سازمانها، شرکتها، نهادها، شهرداریها و همچنین دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است) به قرار دادن اطلاعات مربوط به انجام کار و خدمت در چارچوب وظایف قانونی خود و مطابق با آئیننامه مذکور در اختیار مراجعهکنندگان مربوطه، ارسال میشود. از آنجائیکه بخشی از موارد احصاء شده در آئیننامه فوق قبلاً در قالب طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در گمرکات جمهوری اسلامی ایران اجراء شده است لذا خواهشمند است دستور فرمائید مجدداً بررسی و مواردی را که نیاز به احیاء و تجدید اقدامات قبلی یا تأکید بر اجرای آنها دارد یا مواردی که سابقه اقدام نداشته است و نیاز به انجام اقدامات اولیه برای اجرای آنها میباشد، مشخص نموده و حسب مورد پیگیریهای لازم در راستای اجرای آئیننامه مذکور صورت پذیرد.* یادآور می شود متن ماده (6) قانون مذکور به شرح زیر است:ماده 6- کلیه دستگاههای دولتی و عمومی، سازمانها، شرکتها، بانکها، نهادها، شهرداریها و همچنین دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است ملزم میباشند در ابتدا، کلیه اطلاعات لازم در خصوص انجام کار و ارائه خدمت را در اختیار مراجعان قرار دهند.تبصره- آئیننامه اجرایی این ماده توسط سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور با همکاری دستگاههای ذیربط حداکثر ظرف مدت شش ماه تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
کانال تلگرام ما: telegram.me/krgsir
شماره تماس: 37343400-051