الکترونیکی شدن اظهار در گمرکات اصفهان و آبادان

6/5/93

ارگان صادر کنندهگمرک جمهوری اسلامی ایران

الکترونیکی شدن اظهار در گمرکات اصفهان و آبادان

به همت دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران طرح اظهار از راه دور در همه رویه های گمرک اصفهان و در رویه های صادرات و واردات گمرک آبادان راه اندازی شد. 

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران،این طرح در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و به منظور تسریع بخشیدن به امر ترخیص کالا وکاهش مشکلات در این گمرکات به اجرا درآمده که در آن تنها با دسترسی به اینترنت و با ارائه اسناد و مدارک از سوی تجار ، مراحل مختلف مربوط به تشریفات گمرکی اعم از انجام مراحل اظهار کالا، تنظیم اسناد و ورود اطلاعات از راه دور و بدون حضور فیزیکی صاحب کالا از هرمکانی فراهم شده است. 

همچنین اظهار از راه دور باعث کاهش زمان انجام تشریفات ترخیص و صرفه جویی در وقت و هزینه خدمت گیرندگان می شود وعمده ترین مزیت استفاده از این سامانه ، لینک بودن آن با تمامی سازمانها و دستگاههای مرتبط و همجوار با گمرک از قبیل سازمان بنادر و دریانوردی جهت کنترل بیجک ، مانیفست، و سامانه ثبت سفارش وسامانه مجوزهای سایر سازمانها از قبیل استاندارد، قرنطینه و ... است.

با اجرای این سامانه هر یک از صاحبان کالا در گمرکات اصفهان و آبادان ، می توانند کلیه اسناد ومدارک ضمیمه اظهارنامه را بعد از اسکن در سامانه مذکور بارگذاری نموده و بدون حضور فیزیکی در گمرک ، از روند پیشرفت فرایند ترخیص کالای خود مطلع شده و از مراحل تشریفات قانونی هر یک از اظهارنامه های گمرکی خود آگاه شوند و فقط یک بار برای ترخیص کالای خود به گمرک مراجعه نمایند.
این گزارش حاکی است،صاحبان کالا می توانند به کمک این سامانه از اظهارنامه های ترخیص شده و حتی مشخصات کالاهای خارج شده اطلاع حاصل نمایند .

 

Top