ارزش موتور سیکلت های نو ساخت چین، ژاپن، هند، مالزی و اندونزی بر مبنای سال 2012
تاريخ: 11/9/1391
شماره بخشنامه: 168102/8174/204/24/298
بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارزش موتور سیکلت های نو ساخت چین، ژاپن، هند، مالزی و اندونزی بر مبنای سال 2012
مدیر کل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران بخشنامه شماره 168102/8174/204/24/298 مورخ 11/9/1391را به شرح زیر اعلام نموده است :
در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره 484 مورخ 23/8/91 کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت و معدن و تجارت ارزش نو موتور سیکلت های سال ساخت 2012 چین، ژاپن، هند، مالزی و اندونزی و درصد ارزش برخی از قطعات عمده وارداتی قطعات مربوطه با توجه به لیست پیوست(دو برگ) در نظر گرفتن بیمه و کرایه حمل انجام گیرد لازم به ذکر است با عنایت به اینکه ترخیص موتورسیکلت به صورت CBU منوط به رعایت آیین نامه ضوابط فنی و واردات خودرو موضوع تصویب نامه شماره 18758/ت 28817 هـ مورخ 10/4/1382 هیات وزیران میباشد لذا ضمن رعایت کامل مقررات قبل از ترخیص با دفتر واردات هماهنگی لازم صورت پذیرد.
ارزش CBU موتور سیکلتها سال 2012
ردیف |
مشخصات موتور سیکلت |
ساخت چین دلار (FOB) |
هند و مالزی و اندونزی (FOB) |
ساخت ژاپن دلار (FOB) |
1 |
موتور سیکلت 50 سیسی |
210 |
310 |
520 |
2 |
موتور سیکلت 70 سیسی |
250 |
360 |
620 |
3 |
موتور سیکلت 100 سیسی |
315 |
620 |
1100 |
4 |
موتور سیکلت 125 سیسی |
370 |
850 |
1350 |
5 |
موتور سیکلت 150 سیسی |
460 |
1150 |
1750 |
6 |
موتور سیکلت 180 سیسی |
600 |
1300 |
2150 |
7 |
موتور سیکلت 200 سیسی |
750 |
1450 |
2500 |
8 |
موتور سیکلت 250 سیسی |
950 |
1750 |
3000 |
9 |
موتور سیکلت 400 سیسی |
1150 |
2450 |
3800 |
10 |
موتور سیکلت 450 سیسی |
1350 |
2750 |
4200 |
11 |
موتور سیکلت 750 سیسی |
1850 |
3600 |
5500 |
12 |
موتور سیکلت 1000 سیسی |
- |
- |
6900 |
13 |
موتور سیکلت 1100 سیسی |
- |
- |
8400 |
14 |
موتور سیکلت 1300 سیسی |
- |
- |
9900 |
15 |
موتور سیکلت 2900 سیسی |
- |
- |
14500 |
تبصره 1) در تعیین ارزش موتورسیکلتهای تریل (پرشی) معادل 40% (چهل درصد) و اسکوتر معادل 10% به ارزشهای فوق اضافه گر دد. تبصره 2) در مورد موتور سیکلتهای با سال ساخت کمتر با کسر 3% (سه درصد) به ازاء هر سال تعیین ارزش نو سال ساخت گردد. تبصره 3) ارزشهای فوق در اجرای تبصره 8 قانون خودرو و جهت محاسبه و اخذ حقوق ورودی می باشد.تبصره 4) جهت تعیین ارزش معاملاتی (جهت محاسبه بهای مال قاچاق) پس از تعیین درصد استهلاک نسبت به تعیین ارزش معاملاتی اقدام گردد. تبصره 5) درصد ارزش برخی از قطعات عمده واردات موتور سیکلتهای فوق بشرح جدول پیوست تعیین می گردد.
ارزش قطعات عمده وارداتی موتور سیکلتهای فوق به دلار
(برمبنای موتور سیکلتهای چینی)
ردیف |
شرح درصد قطعات وارداتی |
70CC |
100CC |
125CC |
150CC |
200CC |
1 |
ست انجین کامل 35 درصد |
88 |
110 |
130 |
161 |
262 |
2 |
تنه کامل با قاب بغل و جعبه ابزار 7/8 درصد |
22 |
28 |
1/32 |
40 |
2/65 |
3 |
سیستم کامل اگزوز 6/2 درصد |
5/6 |
2/8 |
63/9 |
12 |
5/19 |
4 |
سیستم سوخت رسانی 82/2 درصد |
05/7 |
9/8 |
5/10 |
13 |
2/21 |
5 |
زین کامل 84/1 درصد |
6/4 |
8/5 |
8/6 |
5/8 |
8/13 |
6 |
سیستم باک کامل 83/3 درصد |
6/9 |
1/12 |
2/14 |
6/17 |
72/28 |
7 |
ست گلگیر جلو وعقب 2/3 درصد |
8 |
10/10 |
9/11 |
72/14 |
24 |
8 |
مجموعه چراغها و راهنما 8/2درصد |
7 |
82/8 |
36/10 |
9/12 |
21 |
9 |
ست سیم کشی کامل و سوییچ و بوق و اتوماتیک راهنما5/5 درصد |
8/13 |
4/17 |
4/20 |
3/25 |
3/41 |
10 |
ست مارکها و برچسبها 42/0 درصد |
1/1 |
35/1 |
6/1 |
93/1 |
15/3 |
11 |
ست چرخها و سیستم ترمز کامل 49/13 درصد |
7/33 |
5/42 |
50 |
62 |
101 |
12 |
مجموعه فرمان و متعلقات شامل کیلومتر و قلوه ها و سیم ترمز و آینه و کلاچ 96/5 درصد |
15 |
8/18 |
22 |
4/27 |
7/44 |
13 |
مجموعه جاپایی و جکها و پدالها 7/2 درصد |
8/6 |
5/8 |
10 |
42/12 |
3/20 |
14 |
سیستم تعلیق جلو و عقب شامل کمکهای جلو و عقب و دوشاخ عقب و قاب زنجیر10/9درصد |
8/22 |
7/28 |
7/33 |
9/41 |
3/68 |
تبصره 6) در کلیه موارد فوق پنج درصد نوسان قابل پذیرش است و درصورت خرید از مبداء (کشور سازنده )این نوسان تا ده درصد قابل پذیرش است.
کانال تلگرام ما: telegram.me/krgsir
شماره تماس: 37343400-051