شنبه, 19 فروردين 1396 ساعت 09:45

گزارشی از خدمات کارکنان گمرک در ایام نوروز

گمرکات کشور در ایام تعطیلات سال نو به حدود یک میلیون نفر از مسافران ورودی و خروجی خدمات ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی گمرک، گمرکات مرزی اعم از هوایی، زمینی، دریایی و همچنین گمرکات مسافری کشور در ایام تعطیلات سال نو با برقراری شیفت های فوق العاده کاری و به طور شبانه روزی در خدمت مسافران نوروزی بوده و با استفاده از تجهیزات و وسایل کنترلی زمینه تسهیل تردد مسافران ورودی و خروجی و نیز با برقراری کشیک های شبانه روزی واردات و صادرات کالاهای ضروری و فاسد شدنی و مواد اولیه واحدهای تولیدی را فراهم کردند که در ادامه خلاصه ای از گزارشات مربوط به این اقدامات را می خوانید.
 
گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)
 
در ایام تعطیلات نوروزی بالغ بر 526 هزار نفر از مسافران ورودی و خروجی خطوط مختلف هوایی از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) جابجا شدند و کارکنان گمرک این فرودگاه در سه شیفت کاری و در کوتاه ترین مدت تشریفات گمرکی کالای همراه مسافران را انجام دادند.
 
گمرک بازرگان
 
گمرک بازرگان از مهمترین مبادی  زمینی ورودی و خروجی مسافری کشور است که در ایام تعطیلات سال نو شاهد افزایش تردد مسافران بود. در این زمینه بر اساس گزارش دریافتی از 25 اسفند ماه سال 1395 لغایت 15 فروردین ماه سال 1396 بالغ بر 123 هزار مسافر، 871 دستگاه اتوبوس و 8 هزار و 751 دستگاه سواری با عبور از مرز گمرکی و انجام کنترل های الکترونیکی رفت و آمد کردند.
 
گمرک بندرلنگه
 
در ایام تعطیلات نوروزی بالغ بر 12 هزار و 432 خودرو سواری و 50 هزار و 142 مسافر از طریق گمرکات بندرلنگه وارد جزیره کیش شدند که خدمات گمرکی به این تعداد خودرو و مسافر توسط گمرکات لنگه، چارک و آفتاب صورت گرفت. طبق این گزارش کشیک نوروزی گمرکات بندر لنگه از روزهای آغاز سفرهای نوروزی به صورت تمام وقت و در سه شیفت کاری پذیرای مهمانان نوروزی بودند و این کار به صورت کاملا رایگان انجام شد.
 
گمرک قشم
 
بیش از 54 هزار و 434 دستگاه خودرو و 53 هزار و 51 مسافر از 25 اسفند ماه 95 از گمرکات قشم تردد کردند و خدمات گمرکی به آنان ارائه شد.
 
گمرک آستارا
 
در طول تعطیلات نوروزی 40 هزار و 612 مسافر از طریق گمرک آستارا تردد کردند که از این تعداد 21 هزار و 546 نفر تبعه ایران بودند وعمدتا به قصد سفر به جمهوری آذربایجان از کشور خارج شدند و تعداد 19 هزار و 66 نفر از اتباع جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای حوزه قفقاز از طریق گمرک آستارا وارد کشورمان شدند.
در این مدت همچنین 779 دستگاه سواری و اتوبوس تحت رویه خروج موقت از گمرک آستارا خارج و 106 دستگاه نیز تحت رویه ورود موقت وارد کشور شد.
 
گمرک رازی
 
بر اساس گزارش دریافتی از 15 اسفند ماه سال 95 تا 13 فروردین 96 بیش از 2 هزار و 966 دستگاه خودرو از طریق گمرک رازی وارد و 2 هزار و 918 دستگاه خودرو سواری از این گمرک خارج شدند.
همچنین در این مدت 50 هزار و 599 مسافر از گمرک رازی وارد کشور و 53 هزار و 199 نفرخارج شدند که کارکنان گمرک با برقراری شیفت های کشیک نوروزی به آنان خدمات ارائه کردند.
بر اساس آمارهای ارسالی از سوی این گمرک در مورد خودروهای سواری و مسافران شاهد افزایش بیش از 50 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.
 
گمرک نوردوز
 
آمارهای اعلام شده از سوی گمرک نوردوز در ایام تعطیلات نوروزی حاکی است که بیش از 50 هزار نفر از این گمرک تردد و از خدمات گمرکی استفاده کردند. گمرک نوردوز تنها گمرک مرزی ایران با کشور ارمنستان است که کارکنان آن علی رغم شرایط دشوار کاری تلاش می کنند بهترین خدمات را به مسافران و تجار ارائه کنند.
 
گمرک بیله سوار
 
در ایام تعطیلات نوروزی بالغ بر 20 هزار مسافر از طریق این گمرک که در استان اردبیل قرار دارد و با جمهوری آذربایجان هم مرز است تردد کردند. اسدزاده مدیر گمرک بیله سوار در این زمینه به اقداماتی که برای سهولت تردد مسافران نوروزی در این گمرک انجام شده اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد نیروی انسانی، بازگشایی درب ویژه برای جلوگیری از ایجاد ترافیک برای ورود و خروج مسافران، ارائه خدمات به مسافران ایرانی ورودی و خروجی و ارائه خدمات گمرکی به بیش از هزار و صد خودرو سواری ایرانی و خارجی و بیش از 40 دستگاه اتوبوس از جمله این اقدامات بوده است.
 
گمرک اینچه برون
 
طی تعطیلات نوروزی بیش از 1 هزار و 623 نفر و 593 دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی و ترانزیتی از این گمرک تردد کردند.
 
گمرک پرویزخان
 
تشریفات گمرکی 4 هزار و 385 مسافر و 145 خودرو خروج موقت و ورود موقت توسط کارکنان گمرک پرویز در ایام تعطیلات نوروزی در کوتاه ترین زمان انجام شد. بر اساس این گزارش 14 مورد از ورود موقت خودروهای سواری مربوط به خودروهای خارجی بوده است.

 
گمرک کیش
 
در ایام نوروز گمرک کیش به ۲۷۶هزار و ۵۵۸مسافر ورودی و ۲۳۶هزار و ۳۹۵مسافرخروجی خدمات گمرکی ارایه کرد که از این تعداد ۸۸هزار و ۷۱۳نفراز بندرگاه  و ۱۸۷هزار و ۸۴۵ نفراز طریق فرودگاه کیش وارد شدند . همچنین ۸۶ هزار و ۵۲۸مسافر از بندرگاه و ۱۴۹هزار و ۸۶۷نفر از فرودگاه کیش خارج شدند و خدمات گمرکی به آنها صورت گرفت.
       

خواندن 1415 دفعه
Top