یکشنبه, 05 آذر 1396 ساعت 09:41

گمرک ایران میزبان اجلاس آتی کمیته فنی کشورهای عضو اکو

ایران به در خواست اعضای فنی حاضر در چهارمین اجلاس کمیته کارشناسی گمرکات کشورهای عضو اکو میزبان اجلاس آتی خواهد بود ....

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران پس ازارائه الگوی مستند فنی تبادل اطلاعات الکترونیکی گمرک ایران توسط مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک در این اجلاس که هم اکنون دراسلام آباد پاکستان در حال برگزاری است، نمایندگان کشورهای عضواکو ضمن استقبال از این الگو، خواستار برگزاری اجلاس آتی در تهران شدند تا از نزدیک با دستاوردها و تجربیات گمرک ایران خصوص تبادل الکترونیکی اطلاعات و گمرک الکترونیک آشنا شوند.
بنابراین درخواست و با توجه به استقبال گمرک ایران در خصوص انتقال تجربیاتش به دیگر کشورها ، که بارها آن را در مجامع مرتبط بین المللی مطرح کرده و اخیرا نیز در نشست با کونیو میکوریا، دبیرکل سازمان جهانی گمرک از سوی فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران عنوان شد و مورد استقبال قرار گرفت،مقررشد کمیته فنی تخصصی در فاصله برگزاری اجلاس آتی ،چارچوب های تعیین شده را بررسی و مدل ارایه شده را نهایی کند .
 در سفر اخیرکونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک به ایران، معرفی گمرک ایران به عنوان مرکز آموزش میان کشورهای اکو از سوی فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران عنوان شد و مورد استقبال دبیرکل سازمان جهانی گمرک قرار گرفت. میکوریا در نشست با فرود عسگری پیشنهاد مطرح شده را از موضوعات مورد درخواست از سوی سازمان جهانی گمرک مطرح کرده بود و از پیش دستی ایران برای طرح این موضوع ابراز خوشحالی کرد.
قابل ذکر است پیشنهاد تبادل اطلاعات دراجلاس قبلی اکو که در ایران برگزار شده بود، مطرح و به تصویب رسیده بود .

خواندن 1191 دفعه
Top