10 اولویت تولید، خدمات و صادرات اعلام شد

10 اولویت تولید، خدمات و صادرات اعلام شد

10 اولویت حوزه های تولید، خدمات و صادرات با ارزش افزوده بالا بر اساس برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت مشخص شد.

بر اساس این سند که در آستانه گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن از سوی وزیر صنعت ، معدن و تجارت ابلاغ شده است، تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی ، تجهیزات و ماشین آلات صنعت ، تجهیزات حمل و نقل ، محصولات شیمیایی ، تولید حاملهای انرژی و خدمات فنی و مهندسی از اولویتها است.

همچنین خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات ، خدمات آموزشی و سرگرمی ، خدمات گردشگری و خدمات بیمه ای و مالی از جمله اولویتهایی است که در این برنامه تاکید شده است.

برنامه راهبردی صنعت ، معدن و تجارت همچنین در برگیرنده اهداف کلان بخش های صنعت ، معدن و تجارت در راستای چشم انداز 1404 و با توجه به جایگاه این بخش ها در اقتصاد کشور است.

بر این اساس ارزش افزوده بخش ، متوسط نرخ رشد ارزش افزوده بخش، حداکثر نرخ تورم مصرف کننده، حداکثر نرخ تورم تولید کننده، ارزش صادرات بخش، نسبت صادرات بخش، نسبت صادرات به واردات بخش ، تعداد اشتغال بخش و سهم بهره وری از رشد ارزش افزوده بخش، اهداف کلان تعیین شده هستند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ابلاغیه خود بر اجرای این برنامه با مشارکت بنگاه‌های خصوصی و تعاونی و به ویژه تشکل‌های آنها تاکید کرده است.

به این منظور، انجام بخشی از مسئولیت‌ها و اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیاده‌سازی و اجرای برنامه راهبردی به اصناف، تشکل‌های صنعتی و معدنی واگذار می‌شود و این موارد توسط ستاد برنامه راهبردی تعیین میشود.

Top