جزئیات 7 ابلاغیه خودرویی گمرک/ تعیین ارزش سواری‌های وارداتی

22/4/92

ارگان صادر کنندهگمرک جمهوری اسلامی ایران

جزئیات 7 ابلاغیه خودرویی گمرک/ تعیین ارزش سواری‌های وارداتی

گمرک ایران در بخشنامه های جداگانه ای به مدیران کل گمرک و مدیران گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد ارزش گمرکی 7 مدل خودروی سواری ساخت کشورهایی مانند چین، ایتالیا و کره جنوبی را تعیین کنند.

گمرک ایران در بخشنامه های جداگانه ای به مدیران کل گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد: در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره 499 کمیته مشترک گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش سواری ALFAROMEO GIULETTA سال 2013 ساخت ایتالیا ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری های مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

همچنین در ابلاغیه دیگری آمده است: در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره 498 مورخ 28 خردادماه 92 کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت به پیوست 3 برگ پرایس ماشین آلات راهسازی HYUNDAI سری 7 و 9 سال 2013 ساخت کره جنوبی ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری ماشین آلات راهسازی وارداتی مربوطه باتوجه به ارزش های اعلام شده و با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

طی بخشنامه دیگری به مدیران کل گمرکات اجرایی کشور اعلام شد: در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره 498 مورخ 28 خردادماه 92 کمیته مشترک گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش سواری MG350 سال 2013 ساخت چین ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری های مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

گمرک ایران در بخشنامه ای دیگر به مدیران گمرکات کشور ابلاغ کرد: در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره 500 کمیته مشترک گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت به پیوست یک برگ پرایس انواع ماشین آلات راهسازی XCMG سال 2013 ساخت چین ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری ماشین آلات مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام گیرد. 
در بخشنامه ای نیز اشاره شد: در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره 499 مورخ 11 تیرماه امسال کمیته مشترک گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش سواری های LIFAN سال 2013 ساخت چین به شرح جدول زیر ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری های مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام گیرد.

گمرک در بخشنامه دیگری اعلام کرد: در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره 499 مورخ 11 تیرماه امسال کمیته مشترک گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش دو مدل سواری TOYOTA YARIS سال 2013 ساخت ژاپن ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری های مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

همچنین در ابلاغیه دیگری آمده است: در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره 499 مورخ 11 تیرماه امسال کمیته مشترک گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش MITSUBISHI LANCER با حجم موتور cc 1800 ساخت ژاپن معادل شانزده هزار دلار سی اند اف تعیین شد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری های مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده و با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

Top