گمرک بندر امام خمینی (ره) منطقه ویژه اقتصادی مقصد کارنه تیر شد

24/4/93

گمرک بندر امام خمینی (ره) منطقه ویژه اقتصادی مقصد کارنه تیر شد

 بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی، گمرک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) به عنوان مقصد کارنه تیر (کامیونهای ترانزیتی) تعیین شد.

گمرک بندر امام خمینی (ره) منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) مقصد کارنه تیر شد.
داوود دهقان مدیرکل گمرک بندرامام خمینی(ره) با اعلام خبر فوق اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات مطلوب و در راستای تسریع و تسهیل در انجام تشریفات گمرکی و جلوگیری از تخلیه و بارگیری مضاعف و کاهش خسارات احتمالی ، با پیگیریهای به عمل آمده گمرک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان مقصد کارنه تیر معرفی شد، بنابراین از این پس شرکت های مستقر در آن منطقه می توانند مقصد کالاهای وارده خود تحت صحابت کارنه تیر را گمرک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعیین و تشریفات مربوطه را صرفاً در گمرک مذکور پیگیری و به انجام رسانند.

وی گفت: از مزایای مهم آن می توان به کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی، عدم مراجعه دوباره ارباب رجوع به گمرک ، صرفه جویی در زمان و هزینه و دسترسی به موقع صاحبان صنایع به مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز اشاره نمود.

لغو تعطیلی پنجشنبه ها

مدیر کل گمرک بندر امام خمینی (ره ) همچنین گفت : به منظور توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی در این بندر ، تعطیلی روزهای پنجشنبه این گمرک لغو شد.

دهقان افزود: با توجه به نقش گمرک در توسعه فعالیت های تجاری ضمن هماهنگی با مسئولان استانی و شهرستانی ، تعطیلی روزهای پنجشنبه این گمرک لغو و در همه ایام هفته خدمات لازم به بازرگانان و صاحبان صنایع ارائه می شود.

وی اظهار داشت: علیرغم تعطیلی پنجشنبه ها در کلیه ادارات و سازمان های استان ، تشریفات گمرکی در تمام رویه ها در روزهای پنجشنبه در این گمرک انجام می پذیرد و هدف گمرک بندر امام خمینی (ره) از این اقدام ، تسریع و تسهیل در انجام تشریفات ورود و خروج کالا و کاهش ماندگاری کالا و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده است.

دهقان گفت: درب خروج و امور بندری این گمرک نیز به صورت شبانه روزی فعال و حتی در روزهای تعطیل خدمات لازم را به خدمت گیرندگان و صاحبان کالا ارائه می‌کند.

 

Top